Archive for the ‘Stiri Juridice’ Category

Violenta in Familie. Legea pentru prevenirea si combaterea violentei in familie.

Saturday, March 24th, 2012

violenta in familie 01 Violenta in Familie. Legea pentru prevenirea si combaterea violentei in familie.

Legea defineste formele prin care se poate manifesta violenta in familie:

  • violenta verbala;
  • psihologica;
  • fizica;
  • sexuala;
  • enonomica;
  • sociala sau spirituala.

Victima violentei in familie are dreptul:

- la respectarea personalitatii, demnitatii si a vietii sale private;
- la informarea cu privire la exercitarea drepturilor sale;
- la protectie speciala, adecvata situatiei si nevoilor sale;
- la servicii de consiliere, reabilitare, reintegrare sociala, precum si la asistenta medicala gratuita;
- la consiliere si asistenta juridica gratuita, in conditiile legii.

Unitatile pentru prevenirea si combaterea violentei in familie sunt:

- centre de primire in regim de urgenta;
- centre de recuperare pentru victimele violentei in familie;
- centre de asistenta destinate agresorilor;
- centre pentru prevenirea si combaterea violentei in familie;
- centre pentru servicii de informare si sensibilizare a populatiei.

Aceste unitati ofera gratuit servicii sociale destinate victimelor violentei in familie.

Centrele de primire in regim de urgenta (adaposturi) asigura protectie, gazduire, ingrijire si consiliere victimelor violentei in familie, locatia acestora fiind secreta publicului larg.

 Atentie !

  • Cea mai importanta noutate aduse de lege o reprezinta introducerea prevederilor referitoare la ordinul de protectie.

Astfel, persoana a carei viata, integritate fizica sau psihica ori libertate este pusa in pericol printr-un act de violenta din partea unui membru al familiei, poate solicita instantei sa emita un ordin de protectie, prin care sa se dispuna, cu caracter provizoriu, una sau mai multe dintre urmatoarele masuri:

  1. evacuarea temporara a agresorului din locuinta familiei, indiferent daca acesta este titularul dreptului de proprietate;
  2. reintegrarea victimei si, dupa caz, a copiilor, in locuinta familiei;
  3. limitarea dreptului de folosinta al agresorului numai asupra unei parti a locuintei comune atunci cand aceasta poate fi astfel partajata incat agresorul sa nu vina in contact cu victima;
  4. obligarea agresorului la pastrarea unei distante minime determinate fata de victima, fata de copiii acesteia sau fata de alte rude ale acesteia ori fata de resedinta, locul de munca sau unitatea de invatamant a persoanei protejate;
  5. interdictia pentru agresor de a se deplasa in anumite localitati sau zone determinate pe care persoana protejata le frecventeaza sau le viziteaza periodic;
  6. interzicerea oricarui contact, inclusiv telefonic, prin corespondenta sau in orice alt mod, cu victima;
  7. obligarea agresorului de a preda politiei armele detinute;
  8. incredintarea copiilor minori sau stabilirea resedintei acestora.

Pe langa masurile de mai sus, instanta poate dispune:

  • suportarea de catre agresor a chiriei si a intretinerii pentru locuinta temporara unde victima, copiii minori sau alti membri de familie locuiesc sau urmeaza sa locuiasca din cauza imposibilitatii de a ramane in locuinta familiala;
  • obligarea agresorului de a urma consiliere psihologica, psihoterapie sau poate recomanda luarea unor masuri de control, efectuarea unui tratament ori a unor forme de ingrijire, in special in scopul dezintoxicarii.

Atentie !

  • Durata masurilor dispuse prin ordinul de protectie se stabileste de judecator, fara a putea depasi 6 luni de la data emiterii ordinului.

Pentru a obtine un astfel de ordin de protectie, victima trebuie sa completeze o cerere care este scutita de taxa judiciara de timbru si care va fi judecata de urgenta.

 Legea prevede si contraventii ce se sanctioneaza:

– cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei:

  1. refuzul primirii in adapost ori refuzul de a acorda, la solicitarea motivata a asistentului social, ingrijire medicala gratuita celui aflat in suferinta vizibila, pentru inlaturarea consecintelor violentelor;
  2. schimbarea destinatiei adapostului.

- cu amenda intre 500 lei si 1.000 lei:

  1. refuzul parasirii adapostului, indiferent de motiv, in momentul in care conditiile care au determinat internarea au disparut;
  2. incercarea persoanei care a comis acte de agresiune de a patrunde in incinta adapostului in care se afla sau crede ca se afla victima.

Legislatie:


Rabla 2012. Pasii necesari!

Tuesday, March 20th, 2012

RABLA 02 Rabla 2012. Pasii necesari!

PASUL 1: Inscrierea la un Dealer Auto agreat de Dvs.

Pentru a achizitiona o masina noua prin programul Rabla, trebuie in primul rand sa alegeti un dealer auto sau un producator care sa fie avizat.

Alegerea dealerului auto inainte de achizitie este importanta pentru ca exista firme care cumuleaza ofertele deja existente cu programul Rabla, ajungandu-se la preturi mult mai mici fata de pretul initial. Sau exista firme care maresc prima de casare de 3.800 lei oferita in mod standard.

In momentul achizitiei, este bine sa se discute direct cu dealerul auto pentru a alege oferta si masina potrivite si a profita la maximum de programul Rabla.

Lista producatorilor si a dealerilor care vor participa in acest an la Programul Rabla se va da publicitatii de catre: www.afm.ro.

Atentie!

  • Programul Rabla sprijina oamenii in achizitionarea unei masini, dar este bine sa cercetati si piata si sa discutati cu dealerii auto pentru a alege oferta potrivita si pentru a investi cat mai bine prima de casare.

 

PASUL 2: Duceti autoturismul uzat la un colector autorizat.

Persoana fizica sau juridica se va prezenta cu autoturismul uzat la un agent economic autorizat sa desfasoare activitati de colectare si tratare a vehiculelor scoase din uz (societate abilitata sa preia autoturismele uzate) conform listei REMAT-urilor si a dealerilor colaboratori.

Documentele necesare pentru obtinerea certificatului de distrugere a autovehiculului uzat predat:

  1. actul de identitate sau certificat de mostenitor sau CUI (imputernicire din partea firmei proprietare a autovehiculului pentru persoana care ridica certificatul de distrugere);
  2. certificatul de inmatriculare al autoturismului;
  3. nota de acceptare eliberata, in original.

Agentul economic autorizat va elibera persoanei fizice sau juridice certificatul de distrugere a autoturismului uzat.

Atentie!

  •  Nu uitati sa recuperati placutele de inmatriculare intrucat acestea va vor fi necesare in etapa urmatoare.
  •  Nu uitati sa recuperati Nota de Acceptare in original.
  •  Certificatul de distrugere trebuie sa fie datat in perioada campaniei “RABLA”

 

PASUL 3: Vizita la Politie pentru Radierea masinii.

Persoana fizica sau juridica trebuie sa xerocopieze certificatul de inmatriculare si certificatul de distrugere a autovehiculului uzat deaorece in etapa urmatoare aceste documente, in original, vor ramane definitiv la serviciul de inmatriculari.

Persoana fizica va trebui sa se prezinte la Serviciul de inmatriculari pe raza caruia este inscris in circulatie autoturismul uzat, in vederea radierii.

Documentele necesare pentru obtinerea certificatului de radiere:

  1. Cerere de radiere tipizata;
  2. Cartea de identitate a vehiculului, daca exista;
  3. Fisa de inmatriculare, cu viza circumscriptiei financiare;
  4. Certificatul de distrugere al autoturismului uzat, in original (certificatul obtinut de la agentul economic care a preluat autoturismul uzat);
  5. Trei exemplare, completate, ale certificatului de radiere;
  6. Cartea de identitate a proprietarului, in original si copie xerox;
  7. Certificatul de inmatriculare in original;
  8. Placutele cu numerele de inmatriculare.

 

Pasul 4 : Reveniti la Dealerul Auto agreat de Dvs.

Persoana fizica sau juridica se prezinta la dealerul (unde i-a fost eliberata Nota de Acceptare in pasul 1) cu urmatoarele documente:

  1. actul de identitate sau CUI; (imputernicire din partea firmei proprietare a autovehiculului pentru persoana care perfecteaza actele de cumparare);
  2. certificatul de inmatriculare al autoturismului uzat, copie;
  3. certificatul de distrugere a autoturismului uzat, copie;
  4. certificatul de radiere al autoturismului uzat, in original;
  5. actul de succesiune, copie legalizata, pentru cazul in care persoana fizica beneficiara este mostenitoarea proprietarului (inclusiv, daca este cazul, certificatele de casatorie sau documentele de schimbare a numelui, copii legalizate). In cazul in care pe actul de succesiune sunt mai multi mostenitori, este necesara si o declaratie notariala a celorlalti mostenitori prin care accepta ca persoana beneficiara, in calitate de mostenitor, sa poata beneficia de acest program, in original;
  6. nota de acceptare eliberata, in original.

In continuare procedura se desfasoara identic unei operatiuni de vanzare-cumparare in conditii normale.

Atentie!

  • Plata impozitului auto este obligatorie pana la momentul radierii din circulatie (dovada platii impozitului este ceruta la Serviciul de Inmatriculari cu ocazia radierii din circulatie – Viza Financiar pe Fisa de Inmatriculare);
  • Pentru a evita litigiile (situatii in care proprietarul preda autoturismul spre distrugere si ulterior constata ca nu indeplineste conditiile, etc.), persoanele fizice sau juridice care intentioneaza sa participe la aceasta campanie sunt rugati sa nu intreprinda nici un demers inainte de a contacta mai intai distribuitorii autorizati.

 

Rabla 2012

Monday, March 19th, 2012

RABLA 01 Rabla 2012

S-a dat Start la Programul „Rabla” 2012

Programul Rabla 2012 porneşte de astazi, 19 martie 2012 prin înscrirea şi validarea colectorilor şi producătorilor.

Proprietarii – persoane fizice se pot se pot adresa firmelor colectoare, pentru casarea autoturismelor vechi, începând din data de 3 aprilie şi până în 19 noiembrie 2012.

Pentru acest an, Administraţia Fondului pentru Mediu a prevăzut un buget de 114 milioane lei care permite scoaterea din uz a 30.000 de autoturisme mai vechi de 10 ani.

Ca şi în 2010 şi 2011, cuantumul primei de casare este 3.800 lei, fiind exprimată printr-un tichet cu valoare nominală. De asemenea, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pot fi utilizate cel mult 3 tichete valorice.

Prin Programul Rabla, în ultimii 2 ani au, au fost casate 305.964 autoturisme uzate şi au fost achiziţionate 101.766 autoturisme noi, dintre care, 40.269 de origine autohtonă.

Lista producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor autorizaţi să participe în anul 2012 la Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, precum şi cea a operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz vor fi publicate pe site-ul AFM, www.afm.ro, în cadrul secţiunii „Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2012”.

Potrivit unui comunicat de presa emis de catre Direcţia de Comunicare din cadrul Ministerului Mediului şi Pădurilor:

 

Grătarele din fata blocului au fost interzise!

Friday, March 16th, 2012

gratar 021 Grătarele din fata blocului au fost interzise!

Actul normativ trece responsabilitatea zonelor de picnic in sarcina autoritatilor locale, stabileste criterii clare de amenajare si dotare a zonelor de picnic, precum si amenzi pentru cei care incalca aceste prevederi.

De asemenea, legea picnicului stabileste un cadru general de reguli si obligatii pe care autoritatile, dar si publicul larg, trebuie sa-l respecte atunci cand deruleaza activitati de picnic.

Potrivit acestui act normativ, vor fi amenajate zone speciale pentru picnic pe domeniul public sau privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale care vor dotate cu utilitati si facilitati pentru aceasta activitate si in care aprinderea focului este permisa.

Zonele special amenajate pentru picnic, se vor gasi in parcuri si in zonele limitrofe ale padurilor situate in intravilanul localitatilor.

Atentie !

  • Desfasurarea activitatii de picnic in alte zone decat cele amenajate special va fi interzisa.

Persoanele care merg la picnic:

  1. nu vor avea voie sa spele obiectele folosite la aceasta  activitate in apele din vecinatatea zonei speciale amenajate;
  2. nu vor avea voie sa hraneasca animalele salbatice, sa distruga plantele, sa posteze semne sau mesaje;
  3. trebuie sa pastreze linistea si sa nu deranjeze comunitatile locale;
  4. trebuie sa arunce deseurile doar in locurile special amenajate;
  5. trebuie sa aprinda focul doar in locurile special amenajate si sa-l supravegheze permanent;
  6. trebuie sa lase locul asa cum l-au gasit;
  7. trebuie sa nu arunce tigari sau chibrituri aprinse in alte locuri decat cele special amenajate;
  8. trebuie sa respecte bunele moravuri;
  9. etc.

 

Grătarele în pădure au fost interzise!

Friday, March 16th, 2012

gratar 04 Grătarele în pădure au fost interzise!

 

 

 

 

 

 

Legea picnicului defineste picnicul ca:

„orice activitate de recreere desfăşurată în zone de afluenţă publică consacrate pe domeniul public sau privat al statului şi/sau al unităţilor administrativ- teritoriale de una sau mai multe persoane şi care presupune consumul de băuturi şi/sau alimente precum şi după caz aprinderea sau nu a focului”

Astfel, conform acestei legi, este interzisă organizarea picnicurilor în altă parte decât în zonele special amenajate.

Persoanele care vori ieşi la iarbă verde nu îşi vor putea spăla obiectele folosite în apele din vecinătatea zonei special amenajate, nu vor putea hrăni animalele sălbatice şi nici nu vor avea voie să tulbure liniştea. Ei vor fi obligaţi să arunce deşeurile în zonele special amenajate şi să lase locul curat şi nealterat.

Atentie!

  • Nerespectarea acestor prevederi poate atrage sancţiuni între 100 şi 5.000 de lei.

 

Noile norme BNR – 2012 !

Monday, February 6th, 2012

California Lawyer to Challenge MERS loans Noile norme BNR   2012 !

Odata cu intrarea in vigoare a noilor norme BNR la data de 01.02.2012, se vor putea obţine doar împrumuturi mai mici, cu condiţii de acordare drastice.

  • Avansul de care trebuie să dispună clienţii care vor un credit ajunge, în unele cazuri, la jumătate din valoarea locuinţei. În aceste condiţii, singura şansă pentru clienţii care nu au venituri substanţiale rămâne programul Prima Casă. în cazul acestuia, normele de creditare rămân neschimbate.

Principalul scop pentru care s-au implementat noile condiţii de creditare este descurajarea creditului în orice altă valută decât moneda naţională. Astfel, condiţiile de acordare a creditului sunt cu atât mai dure cu cât moneda aleasă prezintă mai multe riscuri.

De asemenea, creditarea pentru nevoi personale este descurajată:

  • Persoanele fizice care doresc să contracteze un credit ipotecar sau imobiliar, dar care au veniturile în lei vor trebui să achite un avans de minim 25% din valoarea locuinţei cumpărate, la creditele în euro, şi cel puţin 40% la creditele în dolari, franci elveţieni sau yeni, potrivit noului regulament al BNR;
  • Cei care au un venit în valută vor plăti un avans minim de 20% din valoarea locuinţei;
  • În cazul împrumuturilor de consum, perioada de creditare poate să fie de maxim cinci ani, faţă de cei 10 sau 15 ani, înainte de emiterea noilor condiţii de către Banca Centrală.

 

Certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social preluat de Registrul Comerţului!

Monday, February 6th, 2012

pec 224x300 Certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social preluat de Registrul Comerţului!

  • Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, ONRC şi ANAF au dispus măsuri pentru simplificarea formalităţilor administrative, astfel încât, începând cu data de 6 februarie 2012, cererile de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social vor fi preluate de oficiile registrului comerţului odată cu cererile de înregistrare având ca obiect înmatriculări/schimbări de sediu social şi vor fi transmise administraţiilor finanţelor publice, alături de actele doveditoare ale dreptului de folosinţă, astfel cum au fost depuse în susţinerea cererilor de înregistrare adresate oficiilor registrului comerţului.
  • Administraţiile finanţelor publice vor emite şi transmite la oficiile registrului comerţului, certificatele pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi adeverinţele privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, în termenele prevăzute de Ordinul Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare şi eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţia de sediu social, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare, astfel cum a fost modificat prin Ordinul nr. 78 din data de 26.01.2012 al Preşedintelui ANAF, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75/30.01.2012.

Formularul-tip “Cerere de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social”, va fi pus la dispoziţia solicitanţilor, de Oficiile Registrului Comerţului, la depunerea cererii solicitanţii având obligaţia de a ataşa timbrul fiscal corespunzător, în original;

  • Consecinţa directă a acestor măsuri o reprezintă faptul că perioada aferentă tuturor formalităţilor necesare înfiinţării unei firme se comprimă integral în termenul de 3 zile.

Prin urmare, începând cu data de 6 februarie 2012, solicitanţii NU se vor mai adresa administraţiilor finanţelor publice, pentru obţinerea certificatelor pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi a adeverinţelor privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, acestea urmând să fie obţinute prin intermediul oficiilor registrului comerţului.

 

Conform unui material publicat de: http://www.onrc.ro/

Pentru mai multe detalii, accesati urmatorul link: http://www.onrc.ro/documente/comunicat_31.01.2012.pdf

 

Taxa Auto de prima vanzare a fost suspendata. E oficial!

Tuesday, January 31st, 2012

taxa de poluare 011 Taxa Auto de prima vanzare a fost suspendata. E oficial!

Taxa auto de prima vanzare, care vizeaza achitarea taxei de poluare si pentru masinile inmatriculate in Romania inainte de ianuarie 2007, a fost suspendata de Guvern pana la inceputul anului viitor.

Conform noii legi aplicate de la 13 ianuarie, incepand din acest an se platea taxa auto si in cazul autoturismelor inregistrate inainte de ianuarie 2007, la momentul transcrierii dreptului de proprietate, de catre noul posesor al autovehiculului.

Cei care au platit deja aceasta taxa vor primi banii inapoi dupa ce vor completa o cerere de restituire adresata administratiei fiscale.

 

Conform unui material publicat de: http://www.auto.ro

Pentru mai multe detalii, accesati urmatorul link: http://www.auto.ro/stiri/oficial–taxa-auto-de-prima-vanzare-a-fost-suspendata.html/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=zilnic

 

Noul Cod de Procedură Civilă!

Wednesday, January 25th, 2012

New Law Noul Cod de Procedură Civilă!

Noul Cod de procedura civilă intră în vigoare la 1 iunie, a declarat, într-o conferinţă de presă, ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu.

Potrivit documentului de presa, proiectul de lege adoptat cuprinde si o regula de drept tranzitoriu. Astfel, cererile si executarile silite incepute inainte de data punerii in aplicare a noului Cod de procedura civila vor continua pe procedura care era in vigoare la momentul inceperii acestor cereri, iar cererile si executarile silite initiate dupa data punerii in aplicare a noului Cod de procedura civila, vor fi solutionate potrivit noului Cod. De asemenea, o serie de prevederi din noul Cod de procedura civila privind competenta, privind citarea partilor, au fost deja puse in aplicare prin Legea micii reforme.

Acesta a precizat faptul ca noul Cod de Procedura Civila este unul dintre obiectivele strategice ale Ministerului Justiţiei si că studiile de impact au indicat ca dată rezonabilă pentru punerea în aplicare a codurilor penal şi de procedură penală martie-iunie 2013, demnitarul precizând că va propune prin legea de aplicare a codurilor data de 1 martie 2013.

 

Taxa auto amanata!

Monday, January 23rd, 2012

taxa de poluare 01 Taxa auto amanata!

Ministrul Mediului dl. Laszlo Borbely a cerut reanalizarea Legii privind taxa auto şi amânarea cu aproximativ un an, până la 1 ianuarie 2013, mai precis a articolului care impune plata taxei de prima vânzare pentru maşinile înregistrate înainte de 1 ianuarie 2007.

Motivul invocat a fost că, deşi noua taxă a fost anunţată cu mai multe luni în urmă, proprietarii de maşini vechi nu au înţeles complet sistemul şi nu au avut, astfel, timp suficient să îşi vândă autovehiculele.

Un alt argument a fost acela că foarte multe persoane vor să vândă maşinile vechi, însă taxa pe care trebuie să o achite cumpărătorul depăşeşte de multe ori valoarea autovehiculului.

Conform unui material publicat de: http://www.mediafax.ro

Pentru mai multe detalii, accesati urmatorul link: http://www.mediafax.ro/social/taxa-auto-ar-putea-fi-amanata-cu-un-an-ministrul-mediului-a-cerut-reanalizarea-legii-9168099/