Rabla 2012. Pasii necesari!

RABLA 02 Rabla 2012. Pasii necesari!

PASUL 1: Inscrierea la un Dealer Auto agreat de Dvs.

Pentru a achizitiona o masina noua prin programul Rabla, trebuie in primul rand sa alegeti un dealer auto sau un producator care sa fie avizat.

Alegerea dealerului auto inainte de achizitie este importanta pentru ca exista firme care cumuleaza ofertele deja existente cu programul Rabla, ajungandu-se la preturi mult mai mici fata de pretul initial. Sau exista firme care maresc prima de casare de 3.800 lei oferita in mod standard.

In momentul achizitiei, este bine sa se discute direct cu dealerul auto pentru a alege oferta si masina potrivite si a profita la maximum de programul Rabla.

Lista producatorilor si a dealerilor care vor participa in acest an la Programul Rabla se va da publicitatii de catre: www.afm.ro.

Atentie!

  • Programul Rabla sprijina oamenii in achizitionarea unei masini, dar este bine sa cercetati si piata si sa discutati cu dealerii auto pentru a alege oferta potrivita si pentru a investi cat mai bine prima de casare.

 

PASUL 2: Duceti autoturismul uzat la un colector autorizat.

Persoana fizica sau juridica se va prezenta cu autoturismul uzat la un agent economic autorizat sa desfasoare activitati de colectare si tratare a vehiculelor scoase din uz (societate abilitata sa preia autoturismele uzate) conform listei REMAT-urilor si a dealerilor colaboratori.

Documentele necesare pentru obtinerea certificatului de distrugere a autovehiculului uzat predat:

  1. actul de identitate sau certificat de mostenitor sau CUI (imputernicire din partea firmei proprietare a autovehiculului pentru persoana care ridica certificatul de distrugere);
  2. certificatul de inmatriculare al autoturismului;
  3. nota de acceptare eliberata, in original.

Agentul economic autorizat va elibera persoanei fizice sau juridice certificatul de distrugere a autoturismului uzat.

Atentie!

  •  Nu uitati sa recuperati placutele de inmatriculare intrucat acestea va vor fi necesare in etapa urmatoare.
  •  Nu uitati sa recuperati Nota de Acceptare in original.
  •  Certificatul de distrugere trebuie sa fie datat in perioada campaniei “RABLA”

 

PASUL 3: Vizita la Politie pentru Radierea masinii.

Persoana fizica sau juridica trebuie sa xerocopieze certificatul de inmatriculare si certificatul de distrugere a autovehiculului uzat deaorece in etapa urmatoare aceste documente, in original, vor ramane definitiv la serviciul de inmatriculari.

Persoana fizica va trebui sa se prezinte la Serviciul de inmatriculari pe raza caruia este inscris in circulatie autoturismul uzat, in vederea radierii.

Documentele necesare pentru obtinerea certificatului de radiere:

  1. Cerere de radiere tipizata;
  2. Cartea de identitate a vehiculului, daca exista;
  3. Fisa de inmatriculare, cu viza circumscriptiei financiare;
  4. Certificatul de distrugere al autoturismului uzat, in original (certificatul obtinut de la agentul economic care a preluat autoturismul uzat);
  5. Trei exemplare, completate, ale certificatului de radiere;
  6. Cartea de identitate a proprietarului, in original si copie xerox;
  7. Certificatul de inmatriculare in original;
  8. Placutele cu numerele de inmatriculare.

 

Pasul 4 : Reveniti la Dealerul Auto agreat de Dvs.

Persoana fizica sau juridica se prezinta la dealerul (unde i-a fost eliberata Nota de Acceptare in pasul 1) cu urmatoarele documente:

  1. actul de identitate sau CUI; (imputernicire din partea firmei proprietare a autovehiculului pentru persoana care perfecteaza actele de cumparare);
  2. certificatul de inmatriculare al autoturismului uzat, copie;
  3. certificatul de distrugere a autoturismului uzat, copie;
  4. certificatul de radiere al autoturismului uzat, in original;
  5. actul de succesiune, copie legalizata, pentru cazul in care persoana fizica beneficiara este mostenitoarea proprietarului (inclusiv, daca este cazul, certificatele de casatorie sau documentele de schimbare a numelui, copii legalizate). In cazul in care pe actul de succesiune sunt mai multi mostenitori, este necesara si o declaratie notariala a celorlalti mostenitori prin care accepta ca persoana beneficiara, in calitate de mostenitor, sa poata beneficia de acest program, in original;
  6. nota de acceptare eliberata, in original.

In continuare procedura se desfasoara identic unei operatiuni de vanzare-cumparare in conditii normale.

Atentie!

  • Plata impozitului auto este obligatorie pana la momentul radierii din circulatie (dovada platii impozitului este ceruta la Serviciul de Inmatriculari cu ocazia radierii din circulatie – Viza Financiar pe Fisa de Inmatriculare);
  • Pentru a evita litigiile (situatii in care proprietarul preda autoturismul spre distrugere si ulterior constata ca nu indeplineste conditiile, etc.), persoanele fizice sau juridice care intentioneaza sa participe la aceasta campanie sunt rugati sa nu intreprinda nici un demers inainte de a contacta mai intai distribuitorii autorizati.

 

Tags:

Leave a Reply